Ο Digital Marketing Manager είναι υπεύθυνος για την στρατηγική και την εκτέλεση των ψηφιακών καμπανιών μιας επιχείρησης. Οι βασικές του ευθύνες περιλαμβάνουν:
- Στρατηγική: Ο Digital Marketing Manager πρέπει να αναπτύσσει και να εφαρμόζει μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που θα αυξήσει την προβολή και την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης.
- Ανάλυση: Πρέπει να αναλύει τα δεδομένα των ψηφιακών καμπανιών για να εξελίσσει και να βελτιώνει τις στρατηγικές του.
- Διαφήμιση: Πρέπει να αναπτύσσει και να διαχειρίζεται τις ψηφιακές καμπάνιες διαφήμισης (π.χ. Google AdWords, Facebook Ads, κ.λπ.), προσαρμόζοντάς τις στα διάφορα κανάλια και κοινό τους.
- Επικοινωνία: Πρέπει να συνεργάζεται με άλλα τμήματα της επιχείρησης όπως η ομάδα πωλήσεων και η ομάδα πελατειακής εξυπηρέτησης για να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία των πελατών της επιχείρησης.
- Στόχοι: Πρέπει να εκτιμά και να ορίζει τους στόχους και τους δείκτες απόδοσης των ψηφιακών μέσων.
- Παρακολούθηση: Πρέπει να παρακολουθεί την απόδοση των ψηφιακών καμπανιών και να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές για να βελτιώσει τα αποτελέσματα.
- Διαχείριση περιεχομένου: Πρέπει να αναπτύσσει και να διαχειρίζεται το περιεχόμενο για τα κοινωνικά δίκτυα και τον ιστότοπο της επιχείρησης.
- SEO: Πρέπει να εφαρμόζει τεχνικές SEO για να βελτιώσει την ορατότητα της επιχείρησης στις μηχανές αναζήτησης.
- Email Marketing: Πρέπει να αναπτύσσει και να διαχειρίζεται τη στρατηγική email marketing για την επιχείρηση.
- Επικοινωνία με το κοινό: Πρέπει να διαχειρίζεται τα κοινωνικά δίκτυα της επιχείρησης και να απαντά σε ερωτήσεις και σχόλια από τους πελάτες.
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά απαιτούν από τον Digital Marketing Manager να έχει καλές γνώσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ, να είναι επικοινωνιακός, να έχει αναλυτικές ικανότητες και να είναι ικανός να δουλεύει σε ομάδα και να ηγείται της.
- Δημιουργικότητα: Πρέπει να είναι δημιουργικός στην ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών και καμπανιών για την επιχείρηση.
- Ανάλυση δεδομένων: Πρέπει να έχει την ικανότητα να αναλύει δεδομένα και να αξιοποιεί τις αναλύσεις για να βελτιώσει την απόδοση των καμπανιών.
- Διαχείριση προϋπολογισμού: Πρέπει να διαχειρίζεται τον προϋπολογισμό της επιχείρησης για τις ψηφιακές καμπάνιες και να επιλέγει τις κατάλληλες πλατφόρμες και διαφημιστικά μέσα.
- Ακολουθία των τάσεων: Πρέπει να είναι ενήμερος για τις τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ και να προτείνει νέες πρακτικές και τεχνολογίες στην επιχείρηση.
- Επιχειρηματικότητα: Πρέπει να έχει καλή κατανόηση των στρατηγικών επιχειρηματικού σχεδιασμού και να είναι ικανός να ενσωματώνει τις ψηφιακές καμπάνιες στη στρατηγική της επιχείρησης.
Ο Digital Marketing Manager πρέπει επίσης να είναι ικανός να διαχειρίζεται πολλές καμπάνιες ταυτόχρονα, να παρακολουθεί τα αποτελέσματα των καμπανιών και να είναι ικανός να προσαρμόζει τη στρατηγική ανάλογα με τα αποτελέσματα.
Τέλος, ο Digital Marketing Manager πρέπει να έχει εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, καθώς θα πρέπει να συνεργάζεται με άλλα μέλη της ομάδας του marketing και άλλους επαγγελματίες, όπως αναλυτές δεδομένων και κοινωνικά δίκτυα.
Σε γενικές γραμμές, ο Digital Marketing Manager είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη και την υλοποίηση μιας πετυχημένης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ για μια επιχείρηση, με στόχο την αύξηση της προβολής της επιχείρησης, την αύξηση των πωλήσεων και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.