Tο Social Media Branding είναι κρίσιμης σημασίας στα social media, όπου οι επιχειρήσεις προσπαθούν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν πιστό κοινό. Το περιεχόμενό σας πρέπει να ξεχωρίζει για να αποκτήσει η επιχείρησή σας βάση στα social media. Ταυτόχρονα, το περιεχόμενο των social media πρέπει να είναι συνεπές με την επωνυμία/ brand σας.
Πως συνδέεται το social media marketing με το Branding;
Το social media marketing (γνωστό και ως digital marketing) είναι η χρήση των social media πλατφορμών, στις οποίες οι χρήστες δημιουργούν κοινωνικά δίκτυα και μοιράζονται πληροφορίες— για τη δημιουργία επωνυμίας μιας εταιρείας/ ενός brand, την αύξηση των πωλήσεων και την αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστότοπου. Εκτός από το να παρέχει στις εταιρείες έναν τρόπο να αλληλεπιδρούν με τους υπάρχοντες πελάτες και να προσεγγίζουν νέους, το social media marketing διαθέτει ειδικά σχεδιασμένα αναλυτικά στοιχεία δεδομένων που επιτρέπουν στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να παρακολουθούν την επιτυχία των προσπαθειών τους και να εντοπίζουν ακόμη περισσότερους τρόπους αλληλεπίδρασης
Γιατί είναι τόσο ισχυρό το social media marketing;
Η δύναμη του social media marketing καθοδηγείται από την απαράμιλλη ικανότητα των social media σε τρεις βασικούς τομείς μάρκετινγκ: σύνδεση, αλληλεπίδραση και δεδομένα πελατών.
Σύνδεση: Όχι μόνο τα social media επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συνδέονται με τους πελάτες με τρόπους που προηγουμένως ήταν αδύνατοι, αλλά υπάρχει επίσης μια εξαιρετική γκάμα τρόπων σύνδεσης με το κοινό-στόχο—από πλατφόρμες περιεχομένου (όπως το YouTube) και ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης (όπως το Facebook) έως υπηρεσίες microblogging (όπως το Twitter).
Αλληλεπίδραση: Η δυναμική φύση της αλληλεπίδρασης στα social media —είτε αποτελεί άμεση επικοινωνία είτε παθητική «συμπάθεια»— δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν δωρεάν ευκαιρίες διαφήμισης από προτάσεις eWOM (ηλεκτρονική από στόμα σε στόμα) μεταξύ υπαρχόντων και δυνητικών πελατών. Όχι μόνο η θετική επίδραση της μετάδοσης από το eWOM είναι πολύτιμη κινητήρια δύναμη για τις αποφάσεις των καταναλωτών, αλλά το γεγονός ότι αυτές οι αλληλεπιδράσεις συμβαίνουν στο κοινωνικό δίκτυο τις καθιστά μετρήσιμες. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις μπορούν να μετρήσουν την « κοινωνική δικαιοσύνη » τους — έναν όρο για την απόδοση επένδυσης (ROI) από τις καμπάνιες social media marketing.
Δεδομένα πελατών: Ένα καλά σχεδιασμένο σχέδιο social media marketing προσφέρει έναν ακόμη πολύτιμο πόρο για την ενίσχυση των αποτελεσμάτων μάρκετινγκ: τα δεδομένα πελατών. Αντί να κατακλύζονται από τα 3Vs των μεγάλων δεδομένων (όγκος, ποικιλία και ταχύτητα), τα εργαλεία SMM έχουν την ικανότητα όχι μόνο να εξάγουν δεδομένα πελατών αλλά και να μετατρέπουν αυτόν τον χρυσό σε ανάλυση αγοράς που μπορεί να πραγματοποιηθεί — ή ακόμα και να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα για τη συλλογή νέων στρατηγικές.
Η κατοχή μιας σταθερής επωνυμίας θα κάνει τη στρατηγική σας στα social media πιο αποτελεσματική. Ακολουθεί ένας ολοκληρωμένος οδηγός για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου πλάνου Social Media Branding και την εφαρμογή του.
Τι ακριβώς είναι η φωνή της επωνυμίας;
Σκεφτείτε μερικές από τις επωνυμίες που ακολουθείτε στο διαδίκτυο. Είτε μέσω των tweet, των newsletter ή του TikTok, μπορείτε πιθανώς να αναγνωρίσετε ότι τα λόγια τους έχουν ένα συγκεκριμένο είδος ύφους ή στυλ. Ίσως ακόμη και να μπορείτε να διαλέξετε το περιεχόμενό τους στα τυφλά, δηλαδή, χωρίς να δείτε το όνομά τους να επισυνάπτεται στην ανάρτηση. Αυτό το συγκεκριμένο σύνολο χαρακτηριστικών – το είδος του περιεχομένου και ο τρόπος που εκφράζεται – είναι αυτό που είναι γνωστό και ως φωνή επωνυμίας.
Ως δημιουργός περιεχομένου ή ιδιοκτήτης επιχείρησης, στόχος σας θα πρέπει να είναι να έχετε τελικά μια αρκετά ξεχωριστή φωνή ώστε οι ακόλουθοι να τη συνδέσουν αυτόματα με την επωνυμία σας
Βασικά στοιχεία ενός επιτυχημένου Social Media Branding πλάνου
Ένα βασικό πράγμα που πρέπει να καταλάβετε είναι ότι το κοινό σταocial Media υιοθετεί μια διαφορετική διαδικτυακή συμπεριφορά όταν βρίσκεται σε Social Media πλατφόρμες από την περιήγηση στον ιστό ή την αναζήτηση στο Google. Ενώ μια ανάρτηση ιστολογίου εξυπηρετεί το μάρκετινγκ SEO, το Social Media μάρκετινγκ ευνοεί το πιο γρήγορο περιεχόμενο στιγμιαίας εμφάνισης.
Λάβετε υπόψη το κοινό-στόχο σας
Πρώτα, πρέπει να οριστικοποιήσετε το κοινό-στόχο σας πριν δημιουργήσετε μια ταυτότητα επωνυμίας. Είναι υψίστης σημασίας γτια το Social Media Branding.
Η ανάλυση των δεδομένων πελατών θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε εάν οι υποψήφιοι πελάτες σας είναι χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πού περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο διαδίκτυο.
Καθορίστε την ταυτότητα της επωνυμίας σας
Η οικοδόμηση μιας ταυτότητας επωνυμίας (branding) θα διαμορφώσει τον τρόπο παρουσίασης της επωνυμίας σας στο διαδίκτυο, ειδικά στα μέσα social media. Αυτή η ταυτότητα είναι με την οποία θα συνδεθεί η προσωπικότητα του πελάτη σας. Ακολουθούν ορισμένοι κανόνες επωνυμίας για να ξεκινήσετε:
Καθορίστε τα βασικά στοιχεία της επωνυμίας σας. Άλλοι θα έχουν διαφορετικές ιδέες για το πόσα στοιχεία μιας επωνυμίας υπάρχουν, αλλά θα θέλαμε να σκεφτείτε μόνο τρία. Αυτά είναι τα χρώματα της επωνυμίας σας, η φωνή της επωνυμίας σας και οι αξίες της επωνυμίας σας.
Το κοινό σας στα social media σας ακολουθεί για έναν συγκεκριμένο λόγο – είναι θαυμαστές του περιεχομένου σας. Όλα όσα δημοσιεύετε – συμπεριλαμβανομένων των γραφικών, των λεζάντων, του TikTok και των newsletter, αντιπροσωπεύουν το ξεχωριστό σας στυλ. Καθώς δημοσιεύετε όλο και περισσότερα στα social media, αναπτύσσετε συνεχώς τη φωνή σας ως μικρή επιχείρηση ή ως δημιουργός περιεχομένου.
Με απλά λόγια, η φωνή της επωνυμίας σας είναι ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνείτε διαδικτυακά με τους πελάτες και τους ακόλουθούς σας, μέσου του Social Media Branding.
Όταν συλλάβετε τη φωνή του brand σας, σκεφτείτε τα επίθετα που περιγράφουν την επωνυμία σας. Αφού τελειοποιήσετε τη φωνή της επωνυμίας σας, θα θέλετε να ενσωματώσετε το στυλ σε οτιδήποτε δημιουργείτε στο διαδίκτυο, όπως:
-Η ιστοσελίδα σας
-Όλες οι social media πλατφόρμες
-Email marketing και newsletter
-Απαντήσεις εξυπηρέτησης πελατών
Συνιστούμε να απαντάτε στα σχόλια των πελατών και στα DM με τη φωνή της επωνυμίας σας επίσης.
Η προσκόλληση σε μια συγκεκριμένη φωνή μπορεί να βοηθήσει το περιεχόμενό σας να ξεχωρίσει ανάμεσα στο πλήθος.
Τα βήματα που πρέπει να κάνει μια εταιρεία για να χτίσει μια ισχυρή, συνεκτική και συνεπή ταυτότητα επωνυμίας θα ποικίλλουν. Κάποια από τα βασικά βήματα αποτελούν τα εξής:
Ανάλυση της εταιρείας και της αγοράς
Μια πλήρης ανάλυση SWOT που περιλαμβάνει ολόκληρη την εταιρεία—μια ματιά στα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές της εταιρείας—είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για να βοηθήσετε τα στελέχη να κατανοήσουν την κατάστασή τους για να προσδιορίσουν καλύτερα τους στόχους τους και τα βήματα που απαιτούνται για την επίτευξή τους.
Καθορισμός βασικών επιχειρηματικών στόχων
Η ταυτότητα της επωνυμίας θα πρέπει να συμβάλλει στην εκπλήρωση αυτών των στόχων, ώστε να επιτευχθεί ένα σωστό branding. Για παράδειγμα, εάν μια αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει μια εξειδικευμένη αγορά πολυτελείας, οι διαφημίσεις της θα πρέπει να είναι κατασκευασμένες ώστε να απευθύνονται σε αυτήν την αγορά. Θα πρέπει να εμφανίζονται σε κανάλια και ιστότοπους όπου είναι πιθανό να τα προβληθούν σε δυνητικούς πελάτες.
Προσδιορισμός πελατολογίου
Η διεξαγωγή ερευνών, η σύγκληση ομάδων εστίασης και η διεξαγωγή ατομικών συνεντεύξεων μπορούν να βοηθήσουν μια εταιρεία να αναγνωρίσει την ομάδα καταναλωτών της.
Προσδιορισμός της προσωπικότητας και των μηνυμάτων
Μια εταιρεία πρέπει να δημιουργήσει μια συνεπή αντίληψη αντί να προσπαθεί να συνδυάσει κάθε πιθανό θετικό χαρακτηριστικό: χρησιμότητα, προσιτή τιμή, ποιότητα, νοσταλγία, πολυτέλεια και τάξη. Όλα τα στοιχεία της επωνυμίας, συμπεριλαμβανομένων των αντιγράφων, των εικόνων, των πολιτιστικών υπαινιγμών και των χρωμάτων, θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται και να παρέχουν ένα συνεκτικό μήνυμα.
Πως προωθούμε σωστά ένα brand στα social media
Ο καλύτερος τρόπος για να βρείτε το στυλ προώθησης στα social media της επωνυμίας σας και να τη διατηρήσετε συνεπή είναι να δημιουργήσετε έναν οδηγό-στυλ στα social media.
O τρόπος με τον οποίο προωθείται μια επωνυμία στα social media, αποτελεί κομμάτι του digital marketing. Όσοι ασχολούνται με τη διαχείριση social media, γνωρίζουν πολύ καλά πως ο τύπος μάρκετινγκ ενός brand, οφείλει να ακολουθήσει μια διαφορετική στρατηγική από την πεπατημένη.
Η υιοθέτηση ενός συγκεκριμένου στυλ γραφής και ύφους, δημιουργεί αυτόματα μια μεγαλύτερη αίσθηση ανθρώπινου στοιχείου και κάπως έτσι οι πελάτες επιδιώκουν πιο ενεργά τη σύνδεση.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Χτίζει αξιοπιστία.Όταν οι ακόλουθοι βλέπουνμια σταθερή ‘’φωνή’’ ή αλλιώς γραμμή, στυλ της επωνυμίας στα social media, είναι ευκολότερο για αυτούς να γνωρίσουν το brand σας και τελικά να μετατραπούν σε δυνητικούς πελάτες.
Φωνή
Η φωνή της επωνυμίας σας είναι, ουσιαστικά, η προσωπικότητά της. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά που έρχονται στο μυαλό όταν ένας πελάτης καλείται να περιγράψει την εικόνα της επιχείρησή σας στα social media (π.χ. επαγγελματική, σοβαρή, ανάλαφρη, αστεία κ.α). Ανεξάρτητα από το περιεχόμενο που δημοσιεύετε, η φωνή σας δεν πρέπει να αλλάξει ολοκληρωτικά και απότομα.
Τόνος
Ακριβώς όπως οι άνθρωποι αλλάζουν τον τόνο τους ανάλογα με την κατάσταση, έτσι και οι επωνυμίες θα πρέπει να αλλάζουν τόνο στη γραφή. Εάν η φωνή της επωνυμίας σας είναι πιο σοβαρή, θα πρέπει να παραμείνει σοβαρή, προσεγγίζοντας αναλόγως τη θεματολογία, το γραφιστικό σχεδιασμό και γενικότερα όλο το ύφος στα social media.
Στυλ
Το στυλ είναι αυτό που μοιάζει με το ολοκληρωμένο περιεχόμενό σας. Περιλαμβάνει μικρές (αλλά πολύ σημαντικές) λεπτομέρειες όπως μορφοποίηση, σημεία στίξης, γραμματική και κεφαλαία. Για παράδειγμα, χρησιμοποιείται παύλα στη λέξη «e-commerce» στις αναρτήσεις των social media ή στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας;
Κάποια στάνταρ σημεία που πρέπει να δώσετε έμφαση ώστε να παραμένουν σε ένα συγκεκριμένο στυλ, χωρίς εμφανείς παραλλαγές, είναι τα εξής:
Χρήση ονόματος επωνυμίας
1. Σημεία στίξης
2. Emojis
3. Hashtags
4. Τίτλοι
5. Ειδική ορολογία για τον κλάδο
Η σημασία της φωνής της επωνυμίας
Ίσως αναρωτιέστε γιατί είναι απαραίτητη η ανάπτυξη μιας συνεπούς φωνής επωνυμίας. Ίσως θέλετε να έχετε πολλές φωνές επωνυμίας ή πιστεύετε ότι μια συγκεκριμένη φωνή επωνυμίας θα ενσωματώσει την επιχείρησή σας σε μια κατηγορία. Παρακάτω, θα παρέχουμε μερικούς λόγους για τους οποίους πιστεύουμε ότι είναι σημαντική η τήρηση μιας συγκεκριμένης φωνής επωνυμίας.
- Ξεχωρίστε
Αναπτύσσοντας μια φωνή ενιαίας επωνυμίας, μπορείτε να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό στα social media Όταν κάνετε κύλιση στο Twitter, το Instagram και το TikTok, είναι εύκολο να παρασυρθείτε σε κάτι που μοιάζει με άπειρο πλήθος αναρτήσεων. Εδώ έρχεται μια μοναδική φωνή επωνυμίας. Μόλις τελειοποιήσετε τη φωνή σας, οι ακόλουθοι θα μπορούν πάντα να αναγνωρίζουν τις δημοσιεύσεις που δημιουργείτε.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να παραμείνετε όσο το δυνατόν συνεπείς. Θέλετε οι ακόλουθοί σας να βρίσκουν το περιεχόμενό σας οπουδήποτε. Η συνεχής αλλαγή της φωνής της επωνυμίας σας πιθανότατα θα μπερδέψει το κοινό σας και η επωνυμία σας δεν θα μείνει τόσο αξέχαστη.
2. Συνέπεια και συναισθηματισμός
Το μεγαλύτερο όφελος από την ανάπτυξη μιας καλά μελετημένης φωνής της επωνυμίας είναι ότι το περιεχόμενό σας θα είναι πιο σχετικό με τους ακόλουθούς σας. Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν μια συναισθηματική σύνδεση με μια επωνυμία εάν αισθάνονται ότι τους μιλάει ένα πραγματικό άτομο παρά μια εταιρεία ή επιχείρηση.
Μια ξεχωριστή φωνή της επωνυμίας θα κάνει επίσης την επωνυμία σας να αισθάνεται συνδυασμένη – θα είναι ξεκάθαρο στους οπαδούς σας ότι πίσω από τα λόγια σας υπήρχε ένας τόνος σκέψης και πρόθεσης αντί να αισθάνεται το περιεχόμενό σας μπερδεμένο και ανομοιόμορφο.
Χωρίς φωνή επωνυμίας, το περιεχόμενό σας μπορεί να φαίνεται ασύνδετο και τυχαίο – καθιστώντας δύσκολο για τους πελάτες να αναπτύξουν μια σύνδεση με την επιχείρηση και τα προϊόντα σας.
3 στοιχεία για να δημιουργήσετε μια ξεχωριστή φωνή επωνυμίας
->Ενσωματώστε τις αξίες της εταιρείας σας
Ένας άλλος τρόπος για να σκεφτείτε τη φωνή της επωνυμίας σας είναι να λάβετε υπόψη τις αξίες της εταιρείας σας θέτοντας στον εαυτό σας τις ακόλουθες ερωτήσεις:
-Πώς θέλετε να κάνει η επωνυμία σας να αισθάνονται οι πελάτες σας;
-Πώς θέλετε να συναντήσετε τους followers σας;
-Ποιος είναι ο στόχος σας ως ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης ή ως δημιουργός περιεχομένου;
->Αντλήστε ύφος από το υπάρχον περιεχόμενό σας
Μπορεί να αισθάνεστε απώλεια καθώς προσπαθείτε να δημιουργήσετε μια σαφή ταυτότητα επωνυμίας, αλλά η απλή περιήγηση στο παρελθόν σας μπορεί να είναι χρήσιμη. Κοιτάξτε τις προηγούμενες λεζάντες σας στα social media, την ενότητα σχετικά με τον ιστότοπό σας και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα tweets – υπάρχει κάποιο μοτίβο; Προσπαθήστε να εντοπίσετε συγκεκριμένες τάσεις από το προηγούμενο περιεχόμενό σας και να τις ενσωματώσετε στη φωνή της επωνυμίας σας.
–>Βάλτε τους ανθρώπους πάνω από όλα
-Αποφύγετε τους ιδιωματισμούς, την ορολογία και τα ακρωνύμια
-Όταν μιλάτε για αναπηρία, αποφύγετε φράσεις που υποδηλώνουν θύματα
-Μην υποτιμάτε τον αντίκτυπο των ψυχικών αναπηριών
-Ρωτήστε αν δεν είστε σίγουροι
Όταν σκέφτεστε τη φωνή της επωνυμίας σας, θυμηθείτε να αναγνωρίζετε την ποικιλομορφία των πελατών σας και να το λαμβάνετε υπόψη όταν επικοινωνείτε με το κοινό σας.
Η σύνδεση κοινού και μάρκας είναι πολύ ισχυρή και απαραίτητη για την πορεία μιας επιχείρησης. Η σωστή και ολοκληρωμένη προώθηση, που αφορά τη διαχείριση των social media της εταιρείας, καθώς και όλο το digital marketing πλάνο, είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων.
Ο πρωταρχικός στόχος μιας καμπάνιας μάρκετινγκ στα social media είναι η αναγνωρισιμότητα της μάρκας και η δημιουργία κοινωνικής εμπιστοσύνης. Απευθυνθείτε στη Social Power και δημιουργήστε μαζί μας ένα σχέδιο δράσης από το μηδέν, προσαρμοσμένο στις ανάγκες και το όραμά σας αλλά και στην επαγγελματική μας προσέγγιση.
Ξεκινήστε σήμερα!