Loading

Πόσο δύσκολο θα μπορούσε να είναι η δημιουργία μιας στρατηγικής marketing στα Social Media; Αν και φαίνεται σαν κάτι απλό, πιστέψτε με, δεν είναι, και σίγουρα δεν θα θέλατε να αποτύχετε.

Γιατί; Επειδή πάνω από 3,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν ενεργά τα social media καθημερινά! Αυτό καθιστά τα social media ένα από τα πιο κρίσιμα κανάλια για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην εποχή του ψηφιακού marketing που ζούμε.

Όχι μόνο επειδή σας επιτρέπει να αυξήσετε την ευαισθητοποίηση σχετικά με την επωνυμία σας, αλλά και επειδή ενισχύει τη σχέση με τους πελάτες σας και εν τέλει βελτιώνει τις πωλήσεις.

Το θέμα είναι, ωστόσο, ότι δεν μπορείς να μπεις απευθείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρειάζεστε μια σταθερή στρατηγική στα social media για να λειτουργήσουν όλα.

Τι είναι το Social Media Marketing;

Το social media marketing είναι η χρήση πλατφορμών με σκοπό την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Περιλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου προσαρμοσμένου στο συγκεκριμένο πλαίσιο κάθε social media πλατφόρμας, με στόχο να προσελκύσει το κοινό και να ενισχύσει τις μετατροπές.

Επομένως, είναι σημαντικό να προσαρμόσετε τη στρατηγική social media marketing ανάλογα για να επιτύχετε τα μέγιστα αποτελέσματα.

Η όλη ιδέα πίσω από το social media marketing έγκειται στην προσέγγιση του κοινού-στόχου και των πελατών σας όπου κάνουν παρέα και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Και τώρα που θέσαμε τις βασικές αρχές του social media marketing, ας δούμε πόσο ωφέλιμο είναι για την επιχείρησή σας.

Οφέλη του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Η σημασία του social media marketing είναι προφανής αφού πάνω από το 97% το εφαρμόζουν.

Είναι σοκαριστικό, ωστόσο, ότι ορισμένες επιχειρήσεις φαίνεται να υποτιμούν τα οφέλη του social media marketing.

Έρευνες δείχνουν ότι το 50% των μικρών επιχειρήσεων δεν χρησιμοποιούν τα social media για την προώθηση της επωνυμίας τους.

Παρακάτω είναι μια λίστα με τα πιο σημαντικά οφέλη, ώστε να αποφασίσετε μόνοι σας αν όντως αξίζει τον κόπο.

1. Βελτιωμένη αναγνωρισιμότητα επωνυμίας

Για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων, η απόκτηση αναγνώρισης της επωνυμίας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους του social media marketing.

Τα social media επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να εκθέσουν την επωνυμία τους μπροστά σε τεράστιο αριθμό ανθρώπων .

Οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από μάρκες που αναγνωρίζουν.

Προσελκύετε το κοινό σας και το κάνετε να μιλήσει. Τα likes, τα shares, τα re-posts παίζουν ρόλο.

Όσο περισσότεροι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας, τόσο περισσότερο καθιερώνετε τη φήμη σας ως επιχείρηση .

2. Περισσότερη οργανική κυκλοφορία

Εάν η επιχείρησή σας δεν εφαρμόζει social media marketing, τότε η επισκεψιμότητά σας πιθανώς περιορίζεται στους υπάρχοντες πελάτες σας.

Η ενσωμάτωση των social media στη στρατηγική μάρκετινγκ σας παρέχει την ευκαιρία να αποκτήσετε νέους πελάτες, καθώς μπορείτε να προσεγγίσετε οποιονδήποτε εκτός του κύκλου των πιστών πελατών σας.

Οι καταναλωτές διαφορετικών ηλικιακών δημογραφικών στοιχείων αναζητούν προϊόντα με εντελώς διαφορετικό τρόπο .

Έτσι, η κοινή χρήση του περιεχομένου σας σε διαθέσιμες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων δίνει τη δυνατότητα σε όλα αυτά τα άτομα να προσεγγίσουν οργανικά την εταιρεία σας .

3. Υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης

Υπάρχει μια αμφιλεγόμενη συζήτηση σε εξέλιξη εδώ και χρόνια σχετικά με τον αντίκτυπο SEO των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αν και τα social media δεν βελτιώνουν άμεσα τις κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησης, η Google «αναγνωρίζει» τις κοινοποιήσεις, τα retweets και τα κλικ ως θετικά σήματα αναζήτησης.

Για να μην αναφέρουμε ότι τα κομμάτια περιεχομένου που είναι «δημοφιλή» όσον αφορά τα likes και τα shares μπορούν να φέρουν κάποια αξιοπρεπή επισκεψιμότητα παραπομπής στον ιστότοπό σας . Αυτό είναι σαν ένα επιπλέον μπόνους!

Επιπλέον, οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν ενδεχομένως να τραβήξουν την προσοχή των επηρεαστών του κλάδου, οι οποίοι μπορεί να γράφουν για την εταιρεία σας και να παρέχουν γενναιόδωρους συνδέσμους .

4. Δημιουργία δυνητικών πελατών και ενισχυμένες μετατροπές

Η προώθηση των προϊόντων σας στα social media είναι επίσης ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσετε τη δημιουργία δυνητικών πελατών και τελικά τις πωλήσεις.

Αυτό συμβαίνει επειδή διαφημίζεστε σε ένα κοινό που έχει αλληλεπιδράσει πρόθυμα μαζί σας ακολουθώντας το προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το πιο σημαντικό, όταν μια επωνυμία αλληλεπιδρά με το κοινό της μέσω ανάρτησης ή σχολιασμού σε κοινωνικές καταστάσεις, προσωποποιείται.

Και γνωρίζουμε ότι στους ανθρώπους αρέσει να συναλλάσσονται με ανθρώπους και όχι με εταιρείες.

Επιπλέον, οι άνθρωποι τείνουν να εμπιστεύονται ευκολότερα εταιρείες που έχουν ενεργή κοινωνική παρουσία.

5. Υποστήριξη πελατών και οικοδόμηση σχέσεων

Οι πελάτες σήμερα περιμένουν από τις εταιρείες να μπορούν να χειρίζονται τα αιτήματά τους και μέσω των social media .

Αυτό σας επιτρέπει ως επιχείρηση να δημιουργήσετε μια ισχυρή σχέση μαζί τους εάν ικανοποιείτε τις ανάγκες τους.

Το θέμα με τα social media είναι ότι η αλληλεπίδραση και η υποστήριξη πελατών μπορεί να είναι άμεση.

Η απάντηση στα ερωτήματα των πελατών και η αλληλεπίδραση μαζί τους στα σχόλια είναι κρίσιμη για να τους δείξετε ότι ενδιαφέρεστε ως επωνυμία.

Τέλος, η ακρόαση των παραπόνων τους και η παροχή υποστήριξης με εξατομικευμένο τρόπο είναι το κλειδί για την εδραίωση της αφοσίωσης στην επωνυμία .

6. Κόστους-Αποτελεσματικότητας

Η δημιουργία προφίλ στα social media και η κοινή χρήση περιεχομένου υψηλής ποιότητας είναι δωρεάν .

Για την πλειοψηφία των ανθρώπων, αυτό είναι κάτι παραπάνω από ιδανικό.

Αλλά αν αποφασίσετε να κάνετε το επιπλέον μίλι και να επενδύσετε σε προώθηση επί πληρωμή, να ξέρετε ότι η απόδοση επένδυσης (ROI) σας θα είναι τεράστια.

Ο λόγος? Είναι επειδή οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης κατευθύνουν τις διαφημίσεις σας σε άτομα που ενδιαφέρονται για αυτό που προσφέρετε.

Και το πιο σημαντικό από όλα, το κόστος για μια τέτοια προώθηση θα είναι σχετικά χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλες τακτικές μάρκετινγκ.

Έτσι, το social media marketing είναι απαραίτητο για τη διαφημιστική σας στρατηγική.

7. Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο περιεχομένου στα social media

Είναι εξίσου σημαντικό να έχετε ένα σχέδιο για το πότε η κοινή χρήση του περιεχομένου σας θα έχει τον μέγιστο αντίκτυπο στο κοινό σας .

Μπορεί να έχετε δει πολλούς οδηγούς σχετικά με τις «καλύτερες στιγμές» για ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιτρέψτε μου να σας πω όμως. Δεν υπάρχει καθολικός χρόνος που να λειτουργεί για κάθε επιχείρηση. Αυτό πρέπει να το καταλάβετε με πειραματισμούς και δεδομένα που λαμβάνονται από το κοινό σας.

Και να έχετε πάντα υπόψη σας ότι οι διαχειριστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να είναι διαθέσιμοι για να απαντούν σε ερωτήσεις και να απαντούν σε σχόλια μετά τη δημοσίευση ενός περιεχομένου.

Διαφορετικά, αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη δέσμευση. Ένα  ημερολόγιο περιεχομένου είναι η λύση στο πρόβλημα του προγραμματισμού.

Θα περιλαμβάνει τις ακριβείς ημερομηνίες και ώρες που θα δημοσιεύσετε περιεχόμενο, καθώς και τους τύπους περιεχομένου που έχει προγραμματιστεί για δημοσίευση. Αυτό όχι μόνο διασφαλίζει την επικαιρότητα , αλλά ελαχιστοποιεί επίσης τον κίνδυνο να «βιαστούμε» να δημοσιεύσουμε για χάρη της ανάρτησης.

Λάβετε υπόψη ότι θα πρέπει να δημοσιεύετε ιδανικά όταν έχετε ποιοτικό περιεχόμενο για κοινή χρήση.

Υπάρχουν διάφορα εργαλεία διαχείρισης μέσων κοινωνικής δικτύωσης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη, όπως το Sprout Social και το Hootsuite , για να αναφέρουμε μόνο μερικά.

8. Αξιολογήστε τα αποτελέσματά σας και βελτιστοποιήστε

Παρ’ όλο τον προγραμματισμό και την οργάνωση, δεν μπορεί ποτέ να υπάρξει καμία εγγύηση ότι τα πράγματα θα πάνε ακριβώς όπως τα σχεδίασαν.

Γι’ αυτό είναι ζωτικής σημασίας να παρακολουθείτε τα αποτελέσματά σας , προκειμένου να διασφαλίσετε ότι κάνετε επιτυχείς προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων σας. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να παρακολουθείτε τις μετρήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης .

Αυτές οι μετρήσεις περιλαμβάνουν συνήθως δεδομένα σχετικά με το μέγεθος της αφοσίωσης, τον αριθμό των επισημάνσεων “μου αρέσει”, τις κοινοποιήσεις κ.λπ. Οι περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν τα δικά τους εργαλεία ανάλυσης, τα οποία θα παρέχουν τα περισσότερα από τα δεδομένα που χρειάζεστε.

Βρείτε το περιεχόμενό σας με την κορυφαία απόδοση, ανακαλύψτε τι το κάνει επιτυχημένο και χρησιμοποιήστε τη συνταγή για να βελτιώσετε τις καμπάνιες που ακολουθούν.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη δοκιμή A/B για να εντοπίσετε εάν οι προσαρμογές σας έφεραν καλύτερα αποτελέσματα.

Τα social media εξελίσσονται συνεχώς, επομένως πρέπει να επιλέξετε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις υπάρχουσες καμπάνιες σας και να κάνετε μικρές τροποποιήσεις, αντί για χρονοβόρες αλλαγές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Awesome Works
Awesome Works

Related Posts