Τo social media marketing είναι η ζωτική πτυχή του digital marketing. Με τουλάχιστον τα 2/3 των χρηστών του Διαδικτύου στα social media , είναι ένας πολύτιμος τρόπος ώστε οι επιχειρήσεις να προσεγγίσουν το κοινό τους.
Από την ίδρυσή τους, τα social media βοήθησαν τις επωνυμίες να συνδεθούν με το παγκόσμιο κοινό τους. Στην πραγματικότητα, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα social media κυρίως για αυξημένη έκθεση και κατά συνέπεια δημιουργία δυνητικών πελατών.
Προσδιορίστε το κοινό σας
Πολλές επιχειρήσεις επιχειρούν να τους προσεγγίσουν όλους. Ωστόσο, η κατανόηση και οργάνωση του κοινού μπορεί να σας βοηθήσει να στείλετε το μήνυμα στα σωστά άτομα. Ετσι θα επιτύχετε πιο αποτελεσματικά τους social media marketing στόχους σας.
Αυτό ξεκινά με τον προσδιορισμό του κοινού-στόχου σας . Τα δεδομένα που ήδη κατέχετε θα πρέπει να περιέχουν τις λεπτομέρειες σχετικά με το ποιο είναι το κοινό σΖΖ.
Καθορίστε τους στόχους σας
Για να διαπρέψετε στο social media marketing, είναι σημαντικό να δημιουργείτε στόχους που καθοδηγούν τις προσπάθειές σας. Η στρατηγική στόχου ”SMART” παρέχει ένα χρήσιμο πλαίσιο για τη δημιουργία θεμελιωδών στόχων και την επίτευξη των συνολικών σας στόχων.
- Specific (Συγκεκριμένος) : Για να μετρήσετε και να επιτύχετε στόχους, είναι σημαντικό να είστε σαφείς σχετικά με το τι ακριβώς ελπίζετε να επιτύχετε. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ενσωμάτωση της ομάδας σας καθώς η εργασία είναι συλλογική για την επίτευξη του στόχου. Ένας συγκεκριμένος social media στόχος για παράδειγμα, μπορεί να είναι η αύξηση των ακολούθων του Instagram κατά 20% αυτό το τρίμηνο.
- Measurable (Μετρήσιμος): Χρησιμοποιώντας μετρήσεις για την παρακολούθηση της προόδου σας, μπορείτε να γνωρίζετε πόσο κοντά βρίσκεστε στο στόχο σας.
- Achievable (Εφικτός): Όλοι οι στόχοι πρέπει να είναι εφικτοί από την επιχείρησή σας.
- Relevant (Σχετικός): Το social media marketing θα πρέπει να περιέχει τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς σας στόχους.
- Timely (Έγκαιρος): Για να είστε συνεπείς, οι στόχοι πρέπει να έχουν ένα χρονικό όριο.
Συνετή κατανομή πόρων
Οι μικρές επιχειρήσεις που έχουν οικονομική και χρονική έλειψη, μερικές φορές αναθέτουν τις εργασίες στα social media στον πρώτο διαθέσιμο. Αλλά η διαχείριση των social media απαιτεί μοναδικές δεξιότητες, όπως:
- Στρατηγική σκέψη
- Οργανωτικές ικανότητες
- Εξειδίκευση στο branding
Εάν έχετε τα μέσα, η πρόσληψη ενός social media expert μπορεί να αποφέρει αποτελέσματα.
Επιλέξτε μοναδική στρατηγική για κάθε digital πλατφόρμα
Κατά τη δημιουργία μιας social media στρατηγικής, εστιάστε στα εξής:
Κοινό.
Ανταγωνισμός.
Μετρήσεις.
Πρέπει να χρησιμοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο κάθε πλατφόρμα, με βάση τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε:
Το Facebook προσφέρει ποιοτική ροή βίντεο και αποτελεί πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων υψηλής λειτουργικότητας.
Το Instagram υποστηρίζει πιο ελκυστικές οπτικά δημοσιεύσεις και δημιουργικά σύντομα βίντεο.
Το YouTube είναι το καλύτερο για μεγαλύτερο ενημερωτικό ή ψυχαγωγικό περιεχόμενο βίντεο.
Το Twitter επιτρέπει συνομιλίες σε πραγματικό χρόνο, ενημερώσεις ειδήσεων και ειδοποιήσεις.
Το LinkedIn λειτουργεί καλά για γραπτό περιεχόμενο μεγάλης μορφής, όπως αναρτήσεις ιστολογίου.
Το Pinterest επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύπτουν περιεχόμενο και βασίζεται σε γραφικά για να τραβήξει την προσοχή τους.
Ανάλογα με τη στρατηγική σας στα social media, επιλέγετε την ανάλογη πλατφόρμα. Φροντίστε να ερευνήσετε την καλύτερη στρατηγική για κάθε πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις ευκαιρίες του marketing. Αν και υπάρχουν πολλές συμβουλές για να αναπτύξετε τη μικρή σας επιχείρηση , τα social media μπορούν να βοηθήσουν στην ανακάλυψη και τη διατήρηση νέων πελατών.
Δημοσιεύετε τακτικά σχετικό περιεχόμενο
Η επιτυχία στα social media είναι θέμα δημοσίευσης συναρπαστικού, ελκυστικού περιεχομένου με συνέπεια. Αυτό, όχι μόνο θα σας βοηθήσει να κάνετε την επιχείρησή σας να φαίνεται αξιόπιστη, αλλά δείχνει επίσης ότι έχετε έγκαιρες γνώσεις να μοιραστείτε και ότι ενδιαφέρεστε να συνομιλείτε με το κοινό σας.
Οι social media πλατφόρμες αλλάζουν τους αλγόριθμούς τους με την πάροδο του χρόνου, αλλά ο κανόνας της τακτικής ανάρτησης ισχύει. Αυτή η πρακτική βοηθά το περιεχόμενό σας να εμφανίζεται στις ειδήσεις. Εστιάζοντας σε συνεπές, σχετικό περιεχόμενο, δείχνετε τους αλγόριθμους που αξίζει να εμφανίζονται οι αναρτήσεις σας σε διάφορες ροές ειδήσεων. Έτσι, προσελκύετε ακόλουθους στη σελίδα σας .
Αλληλεπιδράστε με τους ακόλουθους
Οι πελάτες θέλουν πάντα να συνδέονται με ένα brand ή ένα δημόσιο πρόσωπο.
Πολλά σχόλια πελατών διοχετεύονται μέσω των social media αυτές τις μέρες. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και μια μεμονωμένη δυσαρέσκεια πελάτη μπορεί να βλάψει τη φήμη σας σε μεγάλο βαθμό.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να μοιραστούν τη δική τους πλευρά της ιστορίας, επαγγελματικά και ευγενικά, για να αποφύγουν περαιτέρω δυσφήμηση.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα λειτουργούν με αμφίδρομο μηχανισμό. Οι πελάτες μπορούν έτσι να υποβάλουν τα παράπονά τους, εάν υπάρχουν, στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης του brand. Χρησιμοποιώντας αυτό το μέσο, οι εταιρείες αναμένεται να επιλύσουν τα ερωτήματα εγκαίρως.
Αντικατοπτρίστε την ταυτότητα της επωνυμίας σας
Λαμβάνοντας υπόψη ότι σχεδόν ο μισός πληθυσμός του πλανήτη είναι πλέον ενεργός στα social media, είναι σίγουρα μια καλή αρχή για να δημιουργήσετε ένα brand name για την επιχείρησή σας.
Η συνεχής δέσμευση πελατών βοηθά στην οικοδόμηση και την ενίσχυση της διαδικασίας δημιουργίας επωνυμίας (brand). Οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους brand name σύμφωνα αυτά που πρεσβεύουν και να δώσουν μια ανθρώπινη ‘’φωνή’’ μέσω των social media.
Τα social media μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας ανθρώπινης σύνδεσης με το εμπορικό σήμα.
Οι επιχειρήσεις αυτές τις μέρες κατανοούν ότι πολλοί πελάτες συνδέονται με τη συναισθηματική αξία πίσω από τη μάρκα ή τα προϊόντα.
Έτσι, πολλές μάρκες παρουσιάζουν τους ανθρώπους που απαρτίζουν την εταιρεία τους. Αυτός είναι ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους γίνεται ο εξανθρωπισμός των εμπορικών σημάτων μέσω των social media.
Επιπλέον, για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και της διαφοροποίησης της επωνυμίας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν δίνοντας, μέσω των διαφημίσεων, τη δική τους ταυτότητα.
Έρευνα και γνώσεις
Οι πληροφορίες πελατών είναι τα σχόλια και οι προτιμήσεις τους, τα οποία, εύκολα και γρήγορα, υπάρχουν διαθέσιμα στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές οι πληροφορίες πελατών βοηθούν τις επιχειρήσεις να λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) έχουν κάνει τις επιχειρήσεις πιο πελατοκεντρικές από ποτέ. Εφόσον οι επιχειρήσεις συμμετέχουν ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), έχουν και πλήρη εικόνα για τον ανταγωνισμό τους και τις τεχνικές προώθησης και διαφήμισης που χρησιμοποιεί.