Τα social media κάποτε χρησιμοποιούνταν κυρίως για διασκέδαση, αλλά όχι πια.
Τα social media είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν και επικοινωνούν και ένα βασικό μέρος της εργασίας τους — είτε μιλάμε για μικρές, είτε μιλάμε για μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Τα social media σάς επιτρέπουν να κάνετε τέσσερα σημαντικά πράγματα:
- Να ανακαλύψτε νέες ιδέες και τάσεις.
- Να συνδεθείτε με το υπάρχον και το νέο κοινό με βαθύτερους τρόπους
- Να δώσετε προσοχή και επισκεψιμότητα στην εργασία σας.
- Να κατασκευάσετε/δημιουργήσετε και βελτιώσετε την επωνυμία σας.
Η δημοτικότητα και η επίδραση των social media έχουν εκτοξευτεί. Έχει εντοπιστεί, ειδικότερα τα τελευταία χρόνια, η αδυναμία των ανθρώπων να διαχωρίσουν την προσωπική από την επαγγελματική χρήση των social media.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν συνεχώς, επομένως είναι σημαντικό να παρακολουθείτε την εξέλιξη των πλατφορμών και να συνεχίσετε να αναζητάτε τρόπους βελτιστοποίησης της χρήσης των διαθέσιμων εργαλείων.
Εάν δεν εργάζεστε για τον εαυτό σας, να γνωρίζετε τις πολιτικές της εταιρείας σχετικά με τη χρήση των social media — όλο και περισσότερες εταιρείες θεσπίζουν ή αναθεωρούν τις πολιτικές τους σχετικώς.
Αυτή η σοβαρή, επαγγελματική social media πλατφόρμα δεν πρέπει να αγνοείται από άτομα ή επιχειρήσεις.
Το LinkedIn, με τα 500 εκατομμύρια μέλη παγκοσμίως, είναι το βασικό επαγγελματικό δίκτυο. Εκτιμήσεις λένε πως δεν χρησιμοποιείται όσο βέλτιστα θα μπορούσε.
Οι περισσότεροι άνθρωποι το θεωρούν δεδομένο και αρχίζουν να το χρησιμοποιούν πανικόβλητοι όταν πρέπει να αλλάξουν απλά εργασιακό περιβάλλον. Καλύτερα να μάθετε να το χρησιμοποιείτε όταν δεν το χρειάζεστε. Το LinkedIn λειτουργεί καλύτερα όταν το χρησιμοποιείτε ως εργαλείο διαχείρισης καριέρας και όχι μόνο ως εργαλείο αναζήτησης εργασίας.
Το LinkedIn προσφέρει διάφορους τρόπους για να επεκτείνετε το δίκτυό σας βρίσκοντας και συνδέοντας τους σχετικούς επαγγελματίες στον κλάδο σας. Το κλειδί είναι να βρείτε, να προσεγγίσετε και να συνδεθείτε με άτομα που ήδη γνωρίζετε, άτομα που θα θέλατε να γνωρίζετε και άτομα που πρέπει να γνωρίζετε. Θα πρέπει επίσης να δημοσιεύετε το δικό σας περιεχόμενο, επιδεικνύοντας την πείρα σας σε τακτική βάση.
Μάθετε να χρησιμοποιείτε τη δυνατότητα σύστασης: Να δίνετε και να λαμβάνετε συστάσεις για άτομα με τα οποία έχετε συνεργαστεί στο παρελθόν. Θα πρέπει να δίνετε συστάσεις μόνο σε άτομα για τη δουλειά των οποίων είστε διατεθειμένοι να εγγυηθείτε. Έχω ακούσει για εργοδότες που λαμβάνουν τις συστάσεις στο LinkedIn σχεδόν τόσο σοβαρά όσο αυτές που λαμβάνουν με πιο παραδοσιακούς τρόπους. Επομένως, εάν κάτι σας κάνει να σταματήσετε, θα πρέπει να βρείτε έναν ήπιο τρόπο να απορρίψετε ένα αίτημα για σύσταση.
Ανάλογα με την επιχείρησή σας, το LinkedIn προσφέρει διάφορους τρόπους για να το αναπτύξετε.
Στο LinkedIn, μπορείτε να δημιουργήσετε μια εταιρική σελίδα και να δημιουργήσετε μια διαδικτυακή κοινότητα γύρω από αυτήν, κάνοντας πελάτες και πιθανούς πελάτες να σας ακολουθήσουν.
Αναζήτηση εργασίας
Η εύρεση θέσεων εργασίας είναι το πιο σημαντικό μέρος του LinkedIn για ιδιώτες και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το δίκτυο για να παρακολουθείτε συγκεκριμένες εταιρείες, άτομα και θέσεις εργασίας. Αφιερώστε χρόνο για να γνωρίσετε, λεπτομερώς, τις δυνατότητες αναζήτησης που σας επιτρέπουν να εμβαθύνετε σε δίκτυα ατόμων, εταιρειών και αγγελιών εργασίας.
Όταν ψάχνετε για μια νέα δουλειά, οι αριθμοί έχουν σημασία, οπότε αφιερώστε χρόνο για να δημιουργήσετε το δίκτυό σας. Αλλά φροντίστε να το κάνετε με έξυπνο τρόπο: Το να καταρρίπτετε προσκλήσεις σε εντελώς αγνώστους με την ελπίδα να συνδεθείτε είτε με αυτούς είτε με άτομα με τα οποία συνδέονται δεν είναι καλή στρατηγική. Αντίθετα, αναζητήστε νόμιμες συνδέσεις που έχετε με ανθρώπους – για παράδειγμα το πανεπιστήμιό σας – και επικοινωνήστε με μια πρόσκληση για σύνδεση που περιλαμβάνει μια προσωπική σημείωση.
Με τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών, το Facebook είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που αγαπούν τόσο οι εταιρείες όσο και οι απλοί χρήστες.
Το Facebook, με περισσότερους από δύο δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, είναι το πιο ισχυρό και επιδραστικό social media μέσο. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συνδεθείτε με την οικογένεια, τους φίλους και τους φίλους των φίλων σας. Παραμένει κυρίως ένα προσωπικό δίκτυο για τους περισσότερους ανθρώπους, αλλά είναι χρήσιμο και για επιχειρηματική και επαγγελματική προσέγγιση.
Όπως οι περισσότερες πλατφόρμες, το Facebook προσφέρει ρυθμίσεις απορρήτου για το περιεχόμενό σας έτσι ώστε να μπορείτε να αποφασίσετε ποιος θα δει τι. Οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν περιεχόμενο που μπορούν να δουν όλοι στο διαδίκτυο ή μόνο από τους φίλους σας ή από προσαρμοσμένες ομάδες που δημιουργείτε (για παράδειγμα, τους συναδέλφους, την οικογένεια ή τους συμμαθητές σας στο γυμνάσιο).
Το Facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:
- Να συνδεθείτε με παράγοντες επιρροής στον τομέα σας.
- Να μοιραστείτε άρθρα και άλλα στοιχεία που δείχνουν στον κόσμο τα ενδιαφέροντά σας.
Φυσικά, μόνο και μόνο επειδή δημοσιεύετε κάτι δεν σημαίνει ότι θα το δουν όλοι. Ο αλγόριθμος του Facebook καθορίζει το περιεχόμενο που εμφανίζεται σε συγκεκριμένους ανθρώπους και εξαρτάται από τις δικές σας ρυθμίσεις, καθώς και από μια εξελισσόμενη σειρά παραγόντων. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν πόσο σχετικό είναι το περιεχόμενο με το κοινό σας, προβλέψεις σχετικά με το αν οι άλλοι θα το σχολιάσουν ή θα το μοιραστούν και να το κρίνουν σε σχέση με το άλλο περιεχόμενο που είναι διαθέσιμο για προβολή σε μια συγκεκριμένη στιγμή.
Εκτός από ένα προσωπικό προφίλ, η δημιουργία μιας επαγγελματικής σελίδας σάς επιτρέπει να συνδεθείτε με άτομα που θέλουν να μάθουν περισσότερα για την εργασία σας. Μπορείτε να μοιραστείτε ενημερώσεις, αναφορές προόδου και ιδέες με ένα ευρύ φάσμα ατόμων που ενδέχεται να μην επισκέπτονται τον ιστότοπό σας σε τακτική βάση.
Για να πετύχει μια επιχείρηση στο Facebook, έχει να κάνει με τη σύνδεση με μια κοινότητα που ασχολείται με το περιεχόμενό σας. Ακριβώς όπως στον κόσμο εκτός σύνδεσης, εάν το προϊόν, η υπηρεσία ή η ιδέα σας είναι κάτι που αρέσει στους ανθρώπους και θέλουν να συνδεθούν με αυτό, θα θέλουν να κάνουν το ίδιο και στο Facebook..
Tο Instagram γίνεται όλο και περισσότερο ένας τόπος για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.
Το Instagram, βασίζεται σε φωτογραφίες, βίντεο και λεζάντες και αποτελεί ολοένα και περισσότερο μέρος του επιχειρηματικού κόσμου. Εάν εσείς και η εργασία σας επενδύσετε σε οπτικό περιεχόμενο, το Instagram θα πρέπει να αποτελεί μέρος της εργαλειοθήκης της επιχείρησής σας.
Το ‘’εμμονικό’’ κοινό του Instagram αγαπά τα υπέροχα γραφικά και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενό σας για να διατηρήσετε το ενδιαφέρον του ζωντανό.
Η συνεχής ενασχόληση με το περιεχόμενο που αναρτάτε, η τήρηση ενός χρονοδιαγράμματος δημοσιεύσεων, ουσιαστικά η ‘’δέσμευση’’ τόσο σε ποιότητα όσο και σε συχνότητα, είναι στοιχεία που θα σας βοηθήσουν να προσελκύσετε επιτυχημένα το κοινό σας.
Οι ιστορίες του Instagram είναι εξίσου σημαντικές με τις δημοσιεύσεις, τόσο σε περιεχόμενο όσο και σε διατήρηση της επικοινωνίας.
Θα πρέπει επίσης να εξερευνήσετε στο Instagram τιε επιλογές διαφήμισης και να δείτε πώς ταιριάζουν με τη συνολική στρατηγική σας. Το Instagram έχει να κάνει με τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες να ενθουσιαστούν με αυτό που κάνετε, οπότε φροντίστε να το εξερευνήσετε.
Εργασία
Όπως συμβαίνει με πολλές άλλες πλατφόρμες, το κυνήγι εργασίας στο Instagram έχει να κάνει με την ακρόαση και την αλληλεπίδραση με σχετικές εταιρείες και άτομα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Instagram για να μάθετε για συγκεκριμένες εταιρείες και την κουλτούρα τους, καθώς και για να μάθετε τι επηρεάζει τους λήπτες αποφάσεων σε διαφορετικούς τομείς.
Τα social media είναι ένας οικονομικός τρόπος προσέγγισης του κοινού σας. Σε σύγκριση με άλλα μέσα διαφήμισης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σχετικά οικονομικά. Το κόστος για την προβολή των διαφημίσεων είναι πολύ μικρότερο, σε σχέση με τα άλλα μέσα. Επίσης, η εμβέλεια των διαφημίσεων μέσω των social media ή ακόμη και των google ads, είναι αδιαμφισβήτητη.
Εξάλλου, στη σημερινή εποχή, το περιεχόμενο θεωρείται ο βασιλιάς. Ο καλύτερος τρόπος για να κρατήσετε τον πελάτη αφοσιωμένο είναι να παρέχετε πολυμήχανο, πρωτότυπο περιεχόμενο.