Μια επιτυχημένη στρατηγική Social Media ecommerce μπορεί να αυξήσει την προώθηση και τις πωλήσεις στο e-shop σας (ηλεκτρονικό κατάστημα), να αναδείξει το brand σας και να σας επιτρέψει να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας πιο άμεσα.
Τα Social Media, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα νέο και πολύ επιτυχημένο ντουέτο πωλήσεων.
Social Media ecommerce Marketing
To Social Media ecommerce Marketing είναι ένα σύνολο Social Media ενεργειών που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προωθήσετε το E-Shop της επιχείρησής σας.
Ανάλογα με το επιχειρηματικό μοντέλο και τους στόχους σας, η στρατηγική σας μπορεί να επικεντρωθεί σε:
-Aύξηση της επισκεψιμότητας σε site ή app
-Πώληση προϊόντων απευθείας μέσω Social Media
-Άμεση επικοινωνία με τους πελάτες, τόσο πριν την αγορά όσο και μετά
-Συλλογή πληροφοριών για τον κλάδο σας (το κοινό σας, οι ανταγωνιστές σας, σημεία αναφοράς για την επιτυχία).
E-shop Marketing
Το e-shop marketing μέσω social media περιλαμβάνει στοιχεία τόσο του social commerce όσο και του social selling.
Ας αναλύσουμε τους ορισμούς:
Social commerce: είναι η διαδικασία πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών απευθείας από τα Social Media, χρησιμοποιώντας το Facebook Shop, Instagram Shop, μέσω ετικέτα προιόντος που συνδέεται απευθείας με το αντίστοιχο προιόν του e-shop.
Social selling: είναι η διαδικασία χρήσης των social media για τον εντοπισμό, τη σύνδεση και την δημιουργία δυνητικών πωλήσεων.
Το Social media ecommerce marketing (μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης): μπορεί να περιλαμβάνει την αναγνωρισιμότητα του brand, τη διαφήμιση, τη διαχείριση του target group, την άμεση εξυπηρέτηση πελατών, την ανάλυση ανταγωνισμού, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Πως να χρησιμοποιήσετε τα Social Media για το ecommerce
Δημιουργία Brand
Tο 2021, τα Social Media είναι απασχολημένα με διάφορα brands.
Υπάρχει ακόμα χώρος για τους αρχάριους που θέλουν να ασχοληθούν με το Digital Marketing και το Social Media Marketing.
Μια μοναδική εταιρική ταυτότητα και μια συνεπής στρατηγική δημοσιεύσεων θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας και να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας.
Η δημιουργία αναγνωρισιμότητας του brand σας είναι μια διαδικασία και απαιτεί χρόνο, συνέπεια και επιμέλεια.
Για να ξεκινήσετε, φτάνει μόνο να εμπιστευτείτε τους ειδικούς, όπως την εταιρεία Social Power που εξειδικεύεται στο Digital Marketing (Social Media και Google Ads) και ανταποκρίνεται στις συνεχόμενα αυξανόμενες απαιτήσεις του.
Διαφήμιση
Οι περισσότερες πλατφόρμες Social Media (κυρίως το Facebook και Instagram) προσφέρουν προηγμένα εργαλεία στόχευσης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αποκτήσετε το ιδανικό κοινό και να τους προβάλλετε διαφημίσεις που θα υποστηρίξουν τους στόχους σας.
Μιλώντας για στόχους, βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει τους σωστούς στόχους για τις διαφημίσεις σας στα Social Media.
Ως επιχείρηση e-shop, πιθανότατα θα θέλετε να χρησιμοποιήσετε διαφημίσεις στα social media για να προσελκύσετε άτομα στο κατάστημά σας ή για να προωθήσετε ένα συγκεκριμένο προϊόν, μια συλλογή ή κατηγορία προϊόντων.
Το Facebook και το Instagram, για παράδειγμα, επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να επιλέξουν έναν από τους τρεις σημαντικούς στόχους:
- Conversions: Με αυτόν τον στόχο, μπορείτε να ενθαρρύνετε το κοινό-στόχο σας να προβεί σε μια συγκεκριμένη ενέργεια στο e-shop σας, π.χ. να προσθέσει ένα προϊόν στο καλάθι (Add to Card).
- Catalog Sales: Χρησιμοποιήστε αυτόν τον στόχο για να προβληθούν προϊόντα από τον κατάλογο του e-shop σας σε δυναμικές διαφημίσεις που θα εμφανίζουν στους χρήστες τα προϊόντα που είχαν επιλέξει κατά την επίσκεψη στο e-shop σας.
- Store Traffic: Εάν έχετε φυσική τοποθεσία καταστήματος, αυτός ο στόχος διαφήμισης είναι εξαιρετικός για την προώθηση του καταστήματός σας σε πιθανούς πελάτες που βρίσκονται στη γειτονιά, με βάση την τοποθεσία τους, εμφανίζοντας button στη διαφήμιση με τη λήψη οδηγιών (GPS) για να οδηγήσει τον πελάτη στο κατάστημά σας.
Όμως η επιλογή του σωστού στόχου δεν αρκεί για να φέρει την επιτυχία. Πρέπει επίσης να επιλέξετε τη σωστή μορφή διαφήμισης για την καμπάνια σας. Στο Facebook και το Instagram, οι κύριες κατηγορίες είναι:
- Image ads
- Video ads
- Carousel ads
- Dynamic Ads (Collection ads)
Οι Dynamic/Collection ads έχουν σχεδιαστεί ειδικά για ecommerce. Χρησιμοποιούν ένα μείγμα δημιουργικών αντιγράφων και στοιχείων από τον κατάλογο των προϊόντων σας για να τραβήξουν την προσοχή του κοινού σας και να το καθοδηγήσουν με επιτυχία στη προβολή καθώς και στην αγορά των προϊόντων.
Ενώ η διαφημιστική ”εργαλειοθήκη” του Facebook (Facebook’s advertising toolkit) είναι ίσως η πιο ισχυρή, άλλες πλατφόρμες Social Media προσφέρουν παρόμοιες λύσεις με λιγότερες δυνατότητες.
Πώληση προϊόντων απευθείας στα Social Media
Tο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου στα Social Media συμπίπτει με το social commerce.
Πουλάτε τα προϊόντα σας απευθείας από τους λογαριασμούς σας σε Facebook και Instagram.
Το Facebook και το Instagram, προσφέρουν λύσεις για προώθηση e-shop μόνο σε επαγγελματικούς λογαριασμούς.
Αν θέλετε να δοκιμάσετε το social commerce θα πρέπει να δημιουργήσετε:
- Ένα κατάστημα Instagram
- Ένα κατάστημα Facebook
Μετά τη δημιουργία τους, πρέπει να συνδεθούν τα καταστήματα με την ιστοσελίδα e-shop της επιχείρησής σας ώστε να αντλούν τα διαθέσιμα προϊόντα του site σας τα Facebook και Instagram Shops.
Customer service
Μην παραμελείτε τα Social Media ως κανάλι εξυπηρέτησης πελατών. Είναι απαραίτητα για τη διατήρηση των σχέσεων με το υπάρχον αγοραστικό σας κοινό, τη δημιουργία σχέσεων με το νέο κοινό και την εξυπηρέτηση και επίλυση προβλημάτων όλου του αγοραστικού κοινού, είτε δυνητικού, είτε υπάρχοντος.
Συνοψίζοντας
Ελάτε σήμερα στη Social Power και παραχωρήστε στα χέρια των ειδικών την άμεση και στρατηγικά επιτυχημένη ανοδική πορεία της επιχείρησής σας!