Τα cookies ιστοτόπου είναι ένα μικρά αποσπάσματα δεδομένων που προστίθενται στο πρόγραμμα περιήγησης ιστού του χρήστη όταν επισκέπτεται έναν συγκεκριμένο ιστότοπο. Ο κώδικας αποθηκεύεται στο πρόγραμμα περιήγησης του χρήστη για μια χρονική περίοδο που ορίζεται από τους δημιουργούς του και αλλάζει τον τρόπο αλληλεπίδρασης του προγράμματος περιήγησης με συγκεκριμένες σελίδες. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται για να διευκολύνει διάφορες λειτουργίες, όπως:
- Ενεργοποίηση διαφημίσεων εκ νέου στόχευσης
- Αποθήκευση δεδομένων (π.χ. τα στοιχεία που έχετε προσθέσει στο καλάθι αγορών σας σε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου)
- Διατήρηση δεδομένων που έχουν εισαχθεί προηγουμένως σε φόρμες (χρησιμοποιούνται για λειτουργίες αυτόματης συμπλήρωσης)
- Αποθήκευση προτιμήσεων χρήστη
- Τα cookies ελέγχου ταυτότητας επικοινωνούν τα στοιχεία του λογαριασμού του χρήστη και την κατάσταση σύνδεσης σε διακομιστές που προστατεύονται από λογαριασμό
- Καταγραφή δραστηριότητας χρήστη
Όλες αυτές οι λειτουργίες cookies ιστοτόπου χρησιμοποιούνται άμεσα ή έμμεσα για τη διευκόλυνση των λειτουργιών Digital Marketing.
Στοχευμένο Digital Marketing
Τα Cookies Ιστού χρησιμοποιούνται για την παροχή πολλών τύπων στοχευμένου digital marketing. Αποθηκεύουν δεδομένα χρηστών και πληροφορίες συμπεριφοράς, οι οποίες επιτρέπουν στις διαφημιστικές υπηρεσίες να στοχεύουν ομάδες κοινού σύμφωνα με μεταβλητές, όπως:
- Ηλικία
- Γένος
- Τοποθεσία
- Τα ενδιαφέροντα
- Συμπεριφορά στον ιστότοπό σας
- Συμπεριφορά στις μηχανές αναζήτησης
- Συμπεριφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Στοχευμένη διαφήμιση σε ένα κανάλι
Τα cookie παίζουν διακριτικό αλλά απαραίτητο ρόλο στη διευκόλυνση της στοχευμένης διαφήμισης στα κοινωνικά μέσα. Χωρίς αυτά, τα προφίλ δεν θα μπορούσαν να δημιουργηθούν, να έχουν πρόσβαση ή να διατηρηθούν. χωρίς το προφίλ χρήστη, δεν υπάρχουν δεδομένα πελατών. και χωρίς τα δεδομένα δεν υπάρχει στοχευμένο μάρκετινγκ. Το να αρχίσετε να σκέφτεστε τα προφίλ των κοινωνικών μέσων με αυτούς τους όρους – ως πρόθυμα παραδιδόμενα κρυφά δεδομένα χρηστών – είναι να αποκτήσετε μια εικόνα για το πώς το Facebook έχει δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές αυτοκρατορίες στην ιστορία. Και είναι επίσης λίγο ενοχλητικό.
Χρήση cookies για την αξιολόγηση της απόδοσης μάρκετινγκ
Τα cookies δεν βοηθούν μόνο τους εμπόρους να επιτύχουν. παρακολουθώντας τη συμπεριφορά των χρηστών, τους βοηθούν να τη μετρήσουν και ίσως ακόμη και να την πολλαπλασιάσουν.
Δύο προϊόντα από το στάβλο της Google παρέχουν ίσως τα πιο γνωστά παραδείγματα χρήσης cookie παρακολούθησης συμπεριφοράς στο ψηφιακό μάρκετινγκ: το Google AdWords και το Google Analytics, και τα δύο προσφέρουν ξεχωριστές δυνατότητες παρακολούθησης που απαιτούν ατομική προσοχή.
Παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών στο Google Analytics
Το Google Analytics χρησιμοποιεί cookie για την αποθήκευση μεγάλου όγκου δεδομένων σχετικά με τον τρόπο αλληλεπίδρασης των νέων και επιστρεφόμενων χρηστών με τους ιστότοπους των πελατών τους. Αυτά τα cookies είναι εντυπωσιακά πολλά και μπορούν να παραμείνουν στο πρόγραμμα περιήγησης του χρήστη για διάφορες περιόδους από δέκα λεπτά έως δύο χρόνια. Ακολουθεί μια πλήρης λίστα και επεξήγηση των cookie που χρησιμοποιούνται .
Το Analytics είναι ένα πολύπλοκο εργαλείο που αξίζει περισσότερο από έναν εξαντλητικό οδηγό. Για τους μη μυημένους, εδώ είναι μερικοί από τους βασικούς τομείς στους οποίους μπορεί να προσφέρει πληροφορίες:
- Δημογραφικές πληροφορίες που περιλαμβάνουν ηλικία, φύλο, τοποθεσία και ενδιαφέροντα
- Πληροφορίες συμπεριφοράς (συμπεριλαμβανομένων νέων έναντι επιστροφής και διάρκειας συνεδρίας)
- Πληροφορίες μετατροπών (μπορούν να διαχωριστούν από τους στόχους μετατροπής του AdWords)
- Πληροφορίες προγράμματος περιήγησης και συσκευής
- Στοιχεία ηλεκτρονικού εμπορίου
Η σύνδεση του Google Analytics με τον ιστότοπό σας είναι σχετικά απλή. Μόλις συνδεθεί ο λογαριασμός σας, θα μπορείτε να ακολουθήσετε μια πιο έξυπνη προσέγγιση στο ψηφιακό σας μάρκετινγκ. Θα μπορείτε να δείτε πόση κίνηση έχει κάθε κανάλι (οργανική αναζήτηση, κοινωνική κ.λπ.) στον ιστότοπό σας, πόσο δημοφιλής είναι κάθε σελίδα του ιστότοπου και πολλά άλλα, σε πολύ καλό επίπεδο. Αυτή είναι η δύναμη των cookies, επιτρέποντας στους κατόχους ιστότοπων να δημιουργήσουν μια καλύτερη εμπειρία για τους χρήστες τους και μια καλύτερη ρύθμιση μάρκετινγκ για τους ίδιους.