Πολλά έχουν ειπωθεί για την επιρροή των Social Media στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με μια επωνυμία. Μια ανάρτηση στα social media μπορεί να μεταμορφώσει εντελώς την εικόνα μιας μάρκας.
H δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν έχει να κάνει με την τύχη, αλλά με τη στρατηγική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προσλαμβάνουν διαχειριστές social media και digital marketing experts.
Σύμφωνα με μια έρευνα , οι δαπάνες για τα social media αυξήθηκαν κατά ένα τεράστιο 74% μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2020, στην αρχή της πανδημίας. Έτσι, εάν έχετε αποφασίσει να ακολουθήσετε μια καριέρα ως διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συγκεντρώνουμε μερικά από τα κορυφαία εργαλεία που θα χρειαστείτε για να το επιτύχετε, εστιάζοντας στις βασικές αρχές της εργασίας σας:
Ανάλυση δεδομένων
Ως εσωτερικός ή ανεξάρτητος διαχειριστής social media, θα χρειαστεί να κατέχετε και να χρησιμοποιείτε εργαλεία ανάλυσης κοινωνικών μέσων. Εξάλλου, θα τους ζητήσετε να παρακολουθούν την απόδοση του brand και να σχεδιάζουν στρατηγικές ανάλογα.
Παρακολούθηση τάσεων στο διαδίκτυο
Ένα κρίσιμο μέρος του να είσαι διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να συμβαδίζεις με τις τάσεις. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα πράγματα, σε αυτό θα βασιστεί η επιτυχία της στρατηγικής σας στα social media.
Για να διασφαλίσετε ότι είστε πάντα στην κορυφή των τελευταίων τάσεων, χρησιμοποιήστε τα εργαλεία ακρόασης των social media.
Δημιουργία περιεχομένου
Αφού παρακολουθήσετε τις τάσεις και αναλύσετε την απόδοση της εταιρείας, είστε επίσης υπεύθυνοι για τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου για διαφορετικές λειτουργίες της πλατφόρμας, από το Instagram Reels έως τις αναρτήσεις στο Twitter.
Μαζί με τα εργαλεία γραφικών για επιτυχημένες αναρτήσεις, μπορεί επίσης να χρειαστείτε πρόσβαση σε εργαλεία συγγραφής κειμένων που οδηγούνται από την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να δημιουργήσετε υπότιτλους, αναρτήσεις ιστολογίου και άλλα παρόμοια.
Σχεδιασμός και προγραμματισμός περιεχομένου
Η ικανότητα προγραμματισμού περιεχομένου στα social media είναι απαραίτητη δεξιότητα για κάθε διαχειριστή μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σας εξοικονομεί χρόνο από το να χρειάζεται να δημοσιεύετε με μη αυτόματο τρόπο κάθε μέρα, επιτρέποντάς σας να κάνετε ένα βήμα πίσω για να αναλύσετε την απόδοση των αναρτήσεών σας.
Το πιο σημαντικό, σας βοηθά να είστε πιο στρατηγικοί με το περιεχόμενό σας, ειδικά όταν εξετάζετε τον προϋπολογισμό και την επικαιρότητα. Για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία σχεδιασμού κοινωνικών μέσων, όπως το Creator Studio, εργαλείο του ίδιου του facebook, το οποίο συνδέεται άμεσα με το Instagram.
Αλληλεπίδραση με οπαδούς
Καμία social media στρατηγική δεν είναι ολοκληρωμένη χωρίς εστίαση στην αφοσίωση. Ως διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι δουλειά σας να αλληλεπιδράτε με τους οπαδούς της επωνυμίας σας/ του brand σας και να χτίζετε σχέσεις.
Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να παρακολουθείτε ενεργά όλα τα σχόλια, τα μηνύματα DM και τις αναφορές. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε γρήγορα να εμπλακείτε και να αλληλεπιδράσετε με οποιονδήποτε έχει κάτι να πει για την επωνυμία σας ή επιθυμεί μια αλληλεπίδραση.
Συνεργασία με την ομάδα σας
Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να μπορείτε να συνεργάζεστε καλά με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας και να μοιράζεστε εύκολα αρχεία. Μερικές δημοφιλείς επιλογές εργαλείων και αλληλεπίδρασης περιλαμβάνουν τα Asana, Trello, Notion και Slack.
Αναφορά των αποτελεσμάτων σας
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό στη λίστα, αποτελεί η αναφορά αποτελεσμάτων. Ως διαχειριστής social media, είστε επίσης υπεύθυνος για την αναφορά των αποτελεσμάτων των προσπαθειών σας στο αφεντικό ή στον πελάτη σας.
Εδώ είναι χρήσιμα τα εργαλεία οπτικοποίησης δεδομένων. Με αυτά, μπορείτε να πάρετε όλους τους αριθμούς και τις μετρήσεις που έχετε συγκεντρώσει και να τους μετατρέψετε σε εύκολα κατανοητά γραφικά. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να δείξετε γρήγορα και αποτελεσματικά τον αντίκτυπο της δουλειάς σας. Ένα δημοφιλές εργαλεί είναι το Google Analytics.
Τέλος, ως διαχειριστής μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χρειάζεστε πνεύμα ικανοποίησης και προθυμία να συνεχίσετε να μαθαίνετε. Τα social media αλλάζουν πάντα, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν πάντα νέες πλατφόρμες, νέες δυνατότητες και νέες τάσεις για να μάθετε. Έτσι, αν αγαπάτε τα hashtags, τα memes και όλα τα κοινωνικά μέσα, τότε αυτή η δουλειά είναι σίγουρα για εσάς.