To branding σας ευθύνεται για το πως σας αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι οι οποίοι αλληλοεπιδρούν με την επιχείρησή σας στα social media και γενικότερα.
Τα ονόματα, τα προϊόντα, τα λογότυπα, τα χρώματα, οι γραμματοσειρές, οι φωνές και η φήμη συνθέτουν αυτό που ορίζουμε ως branding των εταιρειών/επιχειρήσεων.
Branding: Ο σωστός τρόπος για να το επιτύχετε μέσω των social media, αποτελείται από κάποια μεθοδικά βήματα που πρέπει να είστε σε θέση να γνωρίζετε για μια επιτυχημένη social media προώθηση.
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:
Τί είναι η ταυτότητα επωνυμίας (brand) ;
Η ταυτότητα της επωνυμίας είναι τα ορατά στοιχεία μιας μάρκας, όπως το χρώμα, το σχέδιο και το λογότυπο, που προσδιορίζουν και διακρίνουν τη μάρκα στο μυαλό των καταναλωτών.
Τα βήματα που πρέπει να κάνει μια εταιρεία για να χτίσει μια ισχυρή, συνεκτική και συνεπή ταυτότητα επωνυμίας θα ποικίλλουν. Κάποια από τα βασικά βήματα αποτελούν τα εξής:
Ανάλυση της εταιρείας και της αγοράς
Μια πλήρης ανάλυση SWOT που περιλαμβάνει ολόκληρη την εταιρεία—μια ματιά στα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές της εταιρείας—είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για να βοηθήσετε τα στελέχη να κατανοήσουν την κατάστασή τους για να προσδιορίσουν καλύτερα τους στόχους τους και τα βήματα που απαιτούνται για την επίτευξή τους.
Καθορισμός βασικών επιχειρηματικών στόχων
Η ταυτότητα της επωνυμίας θα πρέπει να συμβάλλει στην εκπλήρωση αυτών των στόχων, ώστε να επιτευχθεί ένα σωστό branding. Για παράδειγμα, εάν μια αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει μια εξειδικευμένη αγορά πολυτελείας, οι διαφημίσεις της θα πρέπει να είναι κατασκευασμένες ώστε να απευθύνονται σε αυτήν την αγορά. Θα πρέπει να εμφανίζονται σε κανάλια και ιστότοπους όπου είναι πιθανό να τα προβληθούν σε δυνητικούς πελάτες.
Προσδιορισμός πελατολογίου
Η διεξαγωγή ερευνών, η σύγκληση ομάδων εστίασης και η διεξαγωγή ατομικών συνεντεύξεων μπορούν να βοηθήσουν μια εταιρεία να αναγνωρίσει την ομάδα καταναλωτών της.
Προσδιορισμός της προσωπικότητας και των μηνυμάτων
Μια εταιρεία πρέπει να δημιουργήσει μια συνεπή αντίληψη αντί να προσπαθεί να συνδυάσει κάθε πιθανό θετικό χαρακτηριστικό: χρησιμότητα, προσιτή τιμή, ποιότητα, νοσταλγία, πολυτέλεια και τάξη. Όλα τα στοιχεία της επωνυμίας, συμπεριλαμβανομένων των αντιγράφων, των εικόνων, των πολιτιστικών υπαινιγμών και των χρωμάτων, θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται και να παρέχουν ένα συνεκτικό μήνυμα.
Πως προωθούμε σωστά ένα brand στα social media
Ο καλύτερος τρόπος για να βρείτε το στυλ προώθησης στα social media της επωνυμίας σας και να τη διατηρήσετε συνεπή είναι να δημιουργήσετε έναν οδηγό-στυλ στα social media.
O τρόπος με τον οποίο προωθείται μια επωνυμία στα social media, αποτελεί κομμάτι του digital marketing. Όσοι ασχολούνται με τη διαχείριση social media, γνωρίζουν πολύ καλά πως ο τύπος μάρκετινγκ ενός brand, οφείλει να ακολουθήσει μια διαφορετική στρατηγική από την πεπατημένη.
Η υιοθέτηση ενός συγκεκριμένου στυλ γραφής και ύφους, δημιουργεί αυτόματα μια μεγαλύτερη αίσθηση ανθρώπινου στοιχείου και κάπως έτσι οι πελάτες επιδιώκουν πιο ενεργά τη σύνδεση.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Χτίζει αξιοπιστία.Όταν οι ακόλουθοι βλέπουνμια σταθερή ‘’φωνή’’ ή αλλιώς γραμμή, στυλ της επωνυμίας στα social media, είναι ευκολότερο για αυτούς να γνωρίσουν το brand σας και τελικά να μετατραπούν σε δυνητικούς πελάτες.
Φωνή
Η φωνή της επωνυμίας σας είναι, ουσιαστικά, η προσωπικότητά της. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά που έρχονται στο μυαλό όταν ένας πελάτης καλείται να περιγράψει την εικόνα της επιχείρησή σας στα social media (π.χ. επαγγελματική, σοβαρή, ανάλαφρη, αστεία κ.α). Ανεξάρτητα από το περιεχόμενο που δημοσιεύετε, η φωνή σας δεν πρέπει να αλλάξει ολοκληρωτικά και απότομα.
Τόνος
Ακριβώς όπως οι άνθρωποι αλλάζουν τον τόνο τους ανάλογα με την κατάσταση, έτσι και οι επωνυμίες θα πρέπει να αλλάζουν τόνο στη γραφή. Εάν η φωνή της επωνυμίας σας είναι πιο σοβαρή, θα πρέπει να παραμείνει σοβαρή, προσεγγίζοντας αναλόγως τη θεματολογία, το γραφιστικό σχεδιασμό και γενικότερα όλο το ύφος στα social media.
Στυλ
Το στυλ είναι αυτό που μοιάζει με το ολοκληρωμένο περιεχόμενό σας. Περιλαμβάνει μικρές (αλλά πολύ σημαντικές) λεπτομέρειες όπως μορφοποίηση, σημεία στίξης, γραμματική και κεφαλαία. Για παράδειγμα, χρησιμοποιείται παύλα στη λέξη «e-commerce» στις αναρτήσεις των social media ή στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας;
Κάποια στάνταρ σημεία που πρέπει να δώσετε έμφαση ώστε να παραμένουν σε ένα συγκεκριμένο στυλ, χωρίς εμφανείς παραλλαγές, είναι τα εξής:
- Χρήση ονόματος επωνυμίας
- Σημεία στίξης
- Emojis
- Hashtags
- Τίτλοι
- Ειδική ορολογία για τον κλάδο
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μέρος της ταυτότητάς σας στα social media. Η ταυτότητα της επωνυμίας είναι τα ορατά στοιχεία του brand, όπως το χρώμα, το σχέδιο και το λογότυπο, που προσδιορίζουν και διακρίνουν τη μάρκα στο μυαλό των καταναλωτών.
Το συνεπές μάρκετινγκ και το σύγχρονο και στρατηγικό digital marketing, οδηγούν σε σταθερή ταυτότητα επωνυμίας και, επομένως, σταθερά αυξανόμενες πωλήσεις.
Η οικοδόμηση μιας θετικής εικόνας του brand στα social media μπορεί να καθορίσει ένα προϊόν ως πιο επιτυχημένο, όμως απαιτεί ανάλυση της εταιρείας και της αγοράς, αρχικά, και έπειτα προσδιορισμό των στόχων, των πελατών και του μηνύματος της εταιρείας.
Γιατί έχει σημασία η ταυτότητα της επωνυμίας;
Η ταυτότητα της επωνυμίας έχει σημασία γιατί χωρίς αυτήν, οι πελάτες δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν εύκολα το brand σας. Μια ισχυρή επωνυμία σίγουρα θα βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας εταιρείας, αυξάνοντας τη δημοφιλία και κατά συνέπεια της πωλήσεις της.
Η σύνδεση κοινού και μάρκας είναι πολύ ισχυρή και απαραίτητη για την πορεία μιας επιχείρησης. Η σωστή και ολοκληρωμένη προώθηση, που αφορά τη διαχείριση των social media της εταιρείας, καθώς και όλο το digital marketing πλάνο, είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων.
Ο πρωταρχικός στόχος μιας καμπάνιας μάρκετινγκ στα social media είναι η αναγνωρισιμότητα της μάρκας και η δημιουργία κοινωνικής εμπιστοσύνης. Απευθυνθείτε στη Social Power και δημιουργήστε μαζί μας ένα σχέδιο δράσης από το μηδέν, προσαρμοσμένο στις ανάγκες και το όραμά σας αλλά και στην επαγγελματική μας προσέγγιση.
Ξεκινήστε σήμερα!